بازار هاي مالي بازار هاي مالي .

بازار هاي مالي

برترين بازي هاي متاورس

امروزه در مورد مفاهيمي مانند متاورس و NFT زياد مي شنويم. اين مفاهيم وارد عرصه هاي مختلفي از جمله بازي هاي ويديويي شده و زمينه ساز پيشرفت هاي بزرگي شده است. اگر در گذشته هدف بازي ها فقط سرگرمي بود، اكنون به لطف وجود بلاك چين و NFT، بازي هاي متاورس مي توانند امكان كسب درآمد را در اختيار بازيكنان قرار دهند. محبوبيت بازي هاي متاورس روز به روز در حال افزايش است و تعداد اين گونه بازي ها نيز با سرعت زيادي در حال افزايش است. به همين دليل تصميم گرفتيم تعدادي از بهترين بازي هاي متاورس را كه مي توانيد از آن ها كسب درآمد كنيد را معرفي كنيم. پس اگر شما هم به اين بازي ها علاقه داريد، حتما اين مطلب را تا انتها دنبال كنيد.

بازي متاورس چيست؟

بازي هاي متاورس بيشتر شبيه پلتفرمي هستند كه كاربران مي توانند محتواي خود را توليد كنند. آنها مي توانند محتواي خود ساخته يا آيتم هايي را كه در حين بازي با بازيكنان ديگر به دست آورده اند براي كسب درآمد معامله كنند. يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه باعث محبوبيت بازي هاي متاورس شده، جنبه درآمدزايي آنهاست. تقريباً در هر جنبه اي از Metaverse تأثير بازي را خواهيد ديد. Metaverse شبكه هاي فراگير، به هم پيوسته و تعاملي و فضاهاي مجازي را تركيب مي كند. اگر اين دنياي مجازي كاربردهاي زيادي دارد، بخش بازي هاي ويديويي بسيار محبوب است.

از طريق ويژگي هاي بازي در متاورس، كاربران مي توانند در يك محيط رقابتي تعامل داشته باشند. با پيوستن كاربران و شركت هاي بازي سازي به متاورس، صنعت به سرعت رشد كرده است. برخي از گيمرها و كارشناسان بر اين باورند كه بازي در Metaverse، با چشم اندازهاي 360 درجه و توانايي غوطه ور شدن در دست، مي تواند آينده دنياي فناوري باشد.

شكل بازي هاي متاورس چگونه است؟

وقتي در Metaverse بازي مي كنيد، خود را در يك واقعيت جايگزين غوطه ور خواهيد ديد. همه افراد در شبكه سه بعدي يك آواتار دريافت مي كنند كه جايگزين نماد سنتي مي شود و شما از آن براي تعامل با ديگران استفاده خواهيد كرد. نه تنها مي‌توانيد در متاورس بازي كنيد بلكه مي‌توانيد با افراد ديگر نيز تعامل داشته باشيد و فراتر از صفحه نمايش ارتباط برقرار كنيد.

Metaverse جامعه اي از افراد را براي شركت در بازي هاي آنلاين گرد هم مي آورد. مي توانيد بازي هاي تك نفره را در برابر هوش مصنوعي يا ساير بازيكنان انجام دهيد. كاربران حتي مي توانند با دوستان خود براي بازي، معاشرت يا ماجراجويي هاي ديگر ارتباط برقرار كنند. توسعه دهندگان Roblox، Rec Room و Minecraft ويژگي هايي را براي بازي هاي خود پياده سازي كرده اند تا از ساختار متاورس استفاده كنند.

انواع بازي هاي متاورس

امروزه هر بازي، متاورس مخصوص به خود را ايجاد مي كند كه شما از طريق اينترنت به آن دسترسي داريد. ظاهر و عملكرد آن كاملاً به سازندگان آن بستگي دارد. بازي متاورس بر اساس معماري خود به يكي از انواع اصلي زير تعلق دارد:

متاورس متمركز سنتي: اين نوع متاورس به جاي ادغام بلاك چين در چارچوب، بر روي يك چارچوب متمركز اجرا مي شود. سازمان ها با ذخيره داده ها و فعاليت هاي كاربران، اين جهان هاي مجازي را مديريت و نگهداري مي كنند. براي مثال مي‌توانيم Roblox، Minecraft و Fortnite را ذكر كنيم.

متاورس بلاك چين متمركز: متاورس هاي بلاك چين جهان هاي مجازي هستند كه در آن كاربران مي توانند از توكن هاي غيرقابل تعويض (NFT) و ساير دارايي هاي ديجيتال براي تجارت و ايجاد اقتصادهاي فردي در جامعه استفاده كنند. Earth2 و دنياي مجازي كه متا در تلاش براي توسعه آن است، دو نمونه اصلي از اين نوع متاورس هستند.

متاورس بلاك چين غيرمتمركز: هدف اين پلتفرم ها ايجاد يك جامعه پر جنب و جوش با توازن قدرت برابر است. در حالي كه هدف متاورس هاي متمركز بلاك چين توزيع ثروت از بالا به پايين است، اين متاورس ها بر اساس رويكرد «بازي براي كسب درآمد» عمل مي كنند. اين ويژگي به كاربران قدرت اقتصادي و حكومتي مي دهد. به عنوان مثال مي توان به Axie Infinity و Decentraland اشاره كرد.

بازي‌هايي كه در دسته «بازي به‌عنوان يك پلتفرم» قرار مي‌گيرند، به‌ جاي انتشار نسخه‌هاي كاملاً جديد، بروزرساني‌هاي مداوم را براي حفظ محتوا ارائه مي‌دهند. اين نوع بازي متاورس به شما ماجراجويي هاي طولاني مدتي را مي دهد كه براي سرگرمي مداوم طراحي شده اند.

بازي‌ها به‌عنوان يك پلتفرم به توسعه‌دهندگان اجازه مي‌دهند تا عمر بازي‌ها را به‌ طور استراتژيك افزايش دهند. اين رويكرد يك بازي را در سطح پايه ارائه مي دهد و پويايي بازي را از طريق بروزرساني هاي عظيم افزايش مي دهد. گروه هاي ديگر نسخه هاي متعددي از بازي را براي دستيابي به اثرات مشابه منتشر مي كنند. نمونه‌هايي از بازي‌ها به‌عنوان پلتفرم شامل World of Warcraft و Fortnite هستند كه توسعه‌دهندگان را مجبور مي‌كنند به‌جاي انتشار نسخه‌هاي جديد همان بازي‌ها، دائماً بروزرساني‌ها را ايجاد كنند.

بازي اجتماعي

بازي هاي اجتماعي يك صنعت جديد و در حال رشد در بازي هاي آنلاين است. اين سبك بازي داراي چندين دسته است، از جمله چند نفره كه ذاتاً يك عنصر اجتماعي را بين بازيكنان در تعامل با يكديگر در حين بازي تقويت مي كند. اين بازي‌هاي همه جانبه شما را تشويق مي‌كنند تا با بازيكنان ديگر در داخل و خارج از بازي تعامل داشته باشيد. مي‌توانيد در پلتفرم‌هاي مختلف از جمله رايانه، دستگاه‌هاي تلفن همراه و كنسول‌هاي بازي به آنها دسترسي داشته باشيد.

بازي‌ هاي اجتماعي محيط‌هاي مجازي ايجاد مي‌كنند كه در آن به شكل ميني متاورس، بازيكنان مي‌توانند بازي كنند، تعامل داشته باشند و از زندگي مجازي لذت ببرند. بازي هايي مانند Second Life، Fortnite و Sims نمونه هاي جذابي از اين بازي ها هستند.

براي كسب درآمد بازي كنيد

بازي براي كسب درآمد نوعي بازي است كه به سرعت در حال رشد است كه به بازيكنان اجازه مي‌دهد آيتم‌هاي درون بازي و دارايي‌ هاي ديجيتال با ارزش واقعي كسب كنند. شما مي توانيد اين آيتم ها را با انجام وظايف و ماموريت هاي درون بازي يا با شكست دادن ديگر بازيكنان و پيشرفت در بازي پيدا كنيد. دارايي‌هايي كه مي‌توانيد به دست آوريد مي‌تواند به شكل رمزهاي رمزنگاري، سرزمين‌هاي مجازي و بازي‌هاي آيتم‌هاي ذخيره‌شده در بلاك چين باشد.

دارايي هاي بازي قابل حمل

متاورس توانايي استفاده از سلاح و گنج را در بازي ها فراهم مي كند. به لطف ساختار و ويژگي هاي تعاملي، مي توانيد آواتارها و عناصر بازي را شخصي سازي كنيد. همچنين اين قابليت به شما اين امكان را مي دهد كه عناصر بازي را به دنياي ديجيتال ديگري منتقل كرده و در محيط هاي مختلف از آنها استفاده كنيد.

تجربه واقعيت تركيبي

واقعيت تركيبي به شما امكان مي دهد با اشياء و محيط هاي فيزيكي و مجازي به طور همزمان تعامل داشته باشيد. اين تجربه از فناوري پيشرفته، حسگرهاي دوربين و رابط هاي واقعيت مجازي استفاده مي كند تا عناصر دنياي واقعي و ديجيتال را براي يك تجربه پيشگامانه گرد هم آورد. صنايعي غير از بازي مي توانند از فناوري مشابهي از جمله سفر مجازي، مراقبت هاي بهداشتي و سرگرمي استفاده كنند.

فناوري‌هايي كه بازي‌هاي متاورس را قدرت مي بخشد
فن‌آوري‌هاي مختلف گرد هم مي‌آيند تا به بازي‌ها كمك كنند تا يك تجربه مجازي همه جانبه ارائه دهند. برخي از فناوري هاي پيشرفته عبارتند از:

هوش مصنوعي
واقعيت افزوده و مجازي (AR و VR)
بلاك چين
اينترنت اشيا (IoT)
بازسازي سه بعدي
هر كدام نقش منحصر به فردي در شكل دادن به گيم پلي متاورس دارند و فرصت هاي شغلي بالقوه اي را ارائه مي دهند كه بر اساس فرصت هاي فعلي متفاوت است.

آموزش بازي هاي متاورس

اول از همه بايد به اين نكته توجه كنيد كه همه بازي هاي بلاك چين، بازي هاي متاورس نيستند بلكه بيشتر بازي هاي متاورس مبتني بر بلاك چين هستند. اين ويژگي به بازيكنان اجازه مي دهد تا در چنين بازي هايي كسب درآمد كنند. اجازه دهيد در اين مورد كمي بيشتر توضيح دهيم.

اگر تجربه بازي هاي ويديويي داشته باشيد مي دانيد كه در بسياري از اين بازي ها افراد مي توانند با امتياز يا سكه هايي كه در بازي جمع آوري مي كنند آيتم ها يا شخصيت هاي مختلفي را خريداري كنند.

در بازي هاي متاورس دقيقاً چنين ويژگي وجود دارد. تفاوت اين است كه اقلام را مي توان با پول واقعي خريداري كرد يا مي توانيد با فروش آنها درآمد واقعي كسب كنيد. اين قابليت با استفاده از فناوري بلاك چين و NFT ارائه مي شود.

به زبان ساده، در يك بازي متاورس، هر آيتم يا شخصيت درون بازي يك NFT است و ارزش مادي دارد. بنابراين، با خريد هر كالا، شما صاحب يك دارايي ديجيتال واقعي هستيد و مي توانيد از فروش يا تجارت آن كالا سود ببريد. در ادامه در مورد نحوه كسب درآمد در بازي هاي متاورس بيشتر توضيح خواهيم داد.

كسب درآمد از بازي هاي متاورس

در بازي هاي متاورس راه هاي مختلفي براي كسب درآمد وجود دارد. يكي از روش هاي اصلي خريد دارايي در زمان مناسب است. به عنوان مثال، در برخي از بازي ها مردم زمين مي خرند و آن را نگه مي دارند. سپس وقتي ارزش دارايي مورد نظر افزايش يافت، آن را مي فروشند و درآمد را جمع آوري مي كنند.

يكي ديگر از راه‌هاي اصلي كسب درآمد از بازي‌هاي متاورس، ايجاد NFT است. همانطور كه گفتيم تمام عناصر بازي NFT هستند. شما مي توانيد با ساخت اين آيتم ها و فروش آنها به بازيكنان ديگر درآمد كسب كنيد. در برخي از بازي هاي متاورس مدل هاي مختلفي براي درآمدزايي وجود دارد كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم.

معرفي بازي هاي متاورس در نسخه اندرويد

بازي متاورس دسنترالند با توكن مانا

يكي از بازي هاي متاورس كه محبوبيت زيادي پيدا كرده است، بازي Decentraland است. در اين بازي مي توانيد دارايي هاي ديجيتالي به نام LAND را بخريد و بفروشيد. امكان توسعه و ساخت نيز در بازي وجود دارد و در كل مي توانيد آن را توسعه دهيد. براي بازي دسنترالند به توكن اصلي اين بازي به نام مانا نياز داريد. اين توكن كاربردهاي زيادي دارد؛ به عنوان مثال مي توانيد از آن براي دسترسي به اپليكيشن هاي تعاملي، پرداخت ها و سرمايه گذاري ها استفاده كنيد.

زمين در بازي دسنترالند چيست؟

Land يكي از توكن هاي بازي دسنترالند است كه در واقع نمايانگر قطعات زمين در اين بازي است. افرادي كه داراي توكن مانا هستند نيز مي توانند در راي گيري در پلتفرم دسنترالند شركت كنند. همچنين افرادي كه داراي زمين هاي زيادي در بازي هستند مي توانند توكن مانا را به يك قلمرو تبديل كرده و قدرت راي خود را افزايش دهند.


بازي متاورس استار اطلس با توكن ATLAS

بازي متاورس استار اطلس با توكن ATLAS يكي ديگر از بازي هايي است كه در اين ليست ارائه مي كنيم. اين بازي داراي تم فضايي است و شما مي توانيد بدون محدوديت با يك سفينه فضايي جهان را كشف كنيد. اين بازي در سبك MMO ساخته شده است. به اين معني كه شما به صورت آنلاين با تعداد زيادي از بازيكنان ديگر تعامل خواهيد داشت. مي توانيد تيم هايي تشكيل دهيد و با تيم هاي ديگر به رقابت بپردازيد و در نهايت منابع طبيعي را در نقاط مختلف كهكشان استخراج كنيد. توكن اين بازي بر روي بلاك چين Solana قرار دارد كه از سرعت و امنيت بالايي برخوردار است.

بازي متاورس آليس همسايه من با توكن آليس

اين بازي ايده نسبتا ساده اي دارد. در بازي آليس همسايه من، بازيكنان مي توانند زمين خود را بسازند و توسعه دهند. آنها مي توانند فعاليت هاي مختلفي را در محيط بازي انجام دهند و در اين فضاي مجازي با همسايگان خود ارتباط برقرار كنند. اين امكان براي آنها وجود دارد كه اشياء مختلف را با همسايگان خود مبادله كنند و حتي در ازاي توكن هاي بازي، اشياء را بفروشند. توكن انحصاري اين بازي آليس نام دارد و با بازي به دست مي آيد.

بازي متاورس سندباكس با ارز ديجيتال سند

يكي از محبوب ترين بازي هاي متاورس در حال حاضر سندباكس نام دارد. در اين بازي مي توانيد اشياء مختلفي بسازيد و صاحب آن ها شويد. سپس مي توانيد با فروش دارايي هاي خود درآمد كسب كنيد. بازي sandbox با طراحي جذاب خود توانسته بازيكنان زيادي را به خود جذب كند. اين بازي شباهت هايي با بازي محبوب Minecraft دارد. با اين تفاوت كه مالكيت واقعي سازندگان را از طريق توكن هاي NFT امكان پذير مي كند.

بازيكنان سندباكس مي توانند بازي هاي خود را توسعه دهند و سپس آنها را بفروشند. علاوه بر اين، از طريق ابزاري به نام VoxEdit، كاربران مي‌توانند دارايي‌هاي ديجيتال (كه در واقع آيتم‌هاي درون بازي هستند) ايجاد كنند و با فروش آن‌ها درآمد كسب نمايند.

بازي متاورس آكسي اينفينيتي با توكن AXS

يكي ديگر از بازي هاي محبوب متاورس آكسي اينفينيتي است كه كاربران زيادي دارد. اين بازي كه در سال 2018 كار خود را آغاز كرد، از بازي محبوب پوكمون الهام گرفته شده و داراي گيم پلي مشابهي است. در اين بازي بازيكنان مي توانند NFT را به عنوان جايزه دريافت كرده و سپس آن را بفروشند. گيم پلي بازي به اين صورت است كه بازيكنان بايد موجوداتي به نام "اكسي" پرورش دهند و سپس از آنها براي مبارزه با اكسي هاي ديگر استفاده كنند. همچنين با هر پيروزي به بازيكنان پاداش داده مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۰:۴۲ توسط:علي محمدي موضوع: نظرات (0)