بازار های مالی بازار های مالی .

بازار های مالی

پروژه های جدید متاورس

جهان دیجیتالی متاورس، یک شبکه وسیع و گسترده از جهان ها و شامل شبیه سازی های سه بعدی پایدار می باشد که افراد زیادی را به صورت مجازی در خود جای داده است. متاورس سبب می شود که هویت افراد و حتی هویت اشیا فیزیکی، سیستم های پرداختی و تاریخ بشر، پیوستگی خود را حفظ کنند. در سال 1992، نیل استفنسون برای اولین بار اصطلاح متاورس را مطرح کرد. فیس بوک و مایکروسافت از جمله شرکت های پیشرو و سرمایه گذار در پروژه متاورس می باشد که باعث شدند به اعتبار متاورس افزوده می شود. پروژه های جدید متاورس از جمله عوامل افزایش محبوبیت، کاربرد و اعتبار دنیای دیجیتالی و هیجان انگیز متاورس می باشد. متاورس پروژه های جدیدی برای کاربران خود در نظر دارد که در این مقاله به بررسی این پروژه های جدید متاورس می پردازیم.

 

مزایای متاورس
• محدودیت های اینترنت فعلی، در پروژه متاورس برطرف شده است و کاربران می توانند محتوای خود را در سراسر این پلتفرم به صورت آزادانه، توزیع کنند.

• تمام تغییراتی که کاربران در این جهان دیجیتالی ایجاد می کنند، به دلیل این که تغییرات دائمی هستند، سبب می شود که تغییرات اعمال شده برای همه افراد، قابل مشاهده باشد.

• افراد می توانند تنها با یک آواتار، در تمامی پلتفرم ها حضور داشته باشند.

کاربردهای متاورس
آموزش مجازی، خرید آنلاین، تفریح، اقتصاد، شرکت در کنسرت ها و جشن ها، کسب درآمد از بازی ها، گردشگری، سفر و همچنین مالکیت دیجیتال، از جمله کاربردهای جذاب متاورس می باشد.

پروژه های جدید متاورس
ارز دیجیتال CUBE

ارز دیجیتال CUBE یکی از پروژه های جدید متاورس است. اقتصاد فضایی Somnium سه نوع دارایی توکن دارد که مهم ترین توکن سرمایه گذاری بالقوه می باشد زیرا در بازی ها ابزاری را ارائه می دهد. کاربران می توانند دارایی هایی مانند زمین ها، آواتارها، کلکسیون ها و سایر دارایی های دیگری که درون بازی ها دارند را با استفاده از CUBE که شرکت Somnium Space را از ارزش تولید شده توسط بازیکنان جدا می کند، توکن کنند. ارز دیجیتال CUBE به تسهیل تراکنش های درون بازی بین بازیکنان می پردازد. کاربران می توانند ارز دیجیتال CUBE را در کیف پول اتریوم ذخیره و نگهداری کنند. همچنین CUBE میان دارایی ها برای تسهیل تراکنش های تجارت الکترونیک درون بازی می تواند به عنوان یک پل عمل نماید. همزمان با گسترش متاورس Somnium، توکن CUBE در جهان کاربردی را، ایجاد می کند.

ارز دیجیتال MEGA

یکی دیگر از پروژه های جدید متاورس، ارز دیجیتال MEGA است. MegaCryptoPolis یک بازی شهرسازی غیرمتمرکز و مبتنی بر قراردادهای هوشمند پالیگان، Tron blоckсhain و اتریوم می باشد که می توان آن را از طریق برنامه های خاص در تلفن های همراه و مرورگرها اجرا کرد. MegaCryptoPolis به مالکان حقوق می دهد و در زنجیره بلاک چین تایید می شود. نشانه اصلی این پلتفرم، MEGA می باشد و زمانی که بازیکنان منابع را در قرارداد هوشمند قفل می کنند، ایجاد می شوند.

برای شروع بازی، وجود یک قطعه زمین به عنوان یک نیاز حداقلی می باشد. بازیکنان می توانند در این زمین، ساختمانی را ایجاد کنند، ارتقا دهند و به این ترتیب امتیازات نفوذ و سهم مالیات خود را در ETH را کسب نمایند. این شبکه قرار است به زودی نام خود را به Mega World تغییر دهد و در همه شبکه ها، به عنوان مکانیک اصلی برای بازیکنان باقی می ماند. 

ارز دیجیتال MANA
MANA توکن اصلی پلتفرم Decentraland و از جمله پروژه های جدید متاورس می باشد. پلتفرم Decentraland، به عنوان پلتفرم واقعیت مجازی شناخته شده است که از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کند. توکن MANA، به کاربران قابلیت ایجاد محتواها و برنامه ها را می دهد، همچنین کابران می توانند از طریق آنها به کسب درآمد بپردازند. پلتفرم Decentraland، اولین جشنواره موسیقی متاورس با نمایش های سرفصل DeadMau5 Paris Hilton را ترتیب داده است و از این طریق تبلیغاتی را انجام داده است.

Somnium Space, Decentraland نیز یک متاورس است که املاک مجازی داخل آن، متعلق به کاربران می باشد و می توانند زمین هایی را خریداری کنند و از طریق آن درآمد کسب کنند. MANA در پلتفرم Decentraland به عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم می باشد که برای خرید آواتارها و پوشیدنی ها استفاده می شود. برای به دست آوردن NFTها در متاورس، قطعه زمین ها باید سوزانده شوند.

ارز دیجیتال SAND
ارز دیجیتال SAND از جمله پروژه های جدید متاورس است. Sandbox یک بازی با زمین هایی به نام LAND می باشد که بازیکنان می توانند این زمین های دیجیتالی را خریداری کنند و تجربیاتی را ایجاد و با کاربران دیگر، به اشتراک بگذارند. Sandbox یکی از مدل های متاورس مبتنی بر بلاک چین می باشد، که در مسیر Decentraland قرار دارد.

Sandbox علاوه بر توکن NFT LAND، دو توکن بومی دیگر نیز دارد که بر عملیات متاورس خود، نظارت می کنند. این دو توکن عبارتند از NFT ASSET و SAND. کاربران می توانند آثار خود را در بازار Sandbox آپلود کنند، جایی که ابتدا به عنوان توکن ERC1155 (ASSET) در بلاک چین اتریوم ثبت می شود. به بیان دیگر، سندباکس از اقتصاد دو توکنی بهره می برد.

پلتفرم Decentraland قرار است به زودی در شبکه پالیگان کم هزینه راه اندازی شود. سپس می توان با استفاده از SAND، این دارایی ها را خرید و فروش کرد. SAND توکن کاربردی اکوسیستم دنیای مجازی Sandbox می باشد و برای ایجاد توکن های دارایی، خرید و فروش دارایی ها در بازار، شرکت در تراکنش های مربوط به LAND و تعامل با تجربیات تولید شده توسط کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. SAND نشان حکومتی Sandbox DAO می باشد که مالکیت توکن های SAND به کاربران حق رای می دهد تا پلتفرم را بهبود دهند. همچنین عرضه SAND محدود است و فقط 3 میلیارد توکن SAND وجود دارد، بنابراین کمیاب و تورم زا می باشد.

ارز دیجیتال WAX

ارز دیجیتالWAX (وکس) توکن بومی و اختصاصی صرافی WAX (Worldwide Assets Exchange) و همچنین یک کوین مربوط به سرگرمی های آنلاین و گیمینگ می باشد. این ارز دیجیتال یک پلتفرم است که به کاربران این اجازه را می دهد که به مبادله و خرید کالاهای مجازی در یک بازار مجازی بپردازند. 

این سیستم، مبادلات را مبتنی بر قراردادهای هوشمند و بدون نیاز به اعتماد انجام می دهد به این صورت که مبادلات در شرایطی ایمن و طی یک پروسه پرداخت آسان صورت می گیرند. توکن های وکس مبتنی بر قراردادهای هوشمند هستند که بر روی اتریوم و با استاندارد ERC-20 قرار دارند.

ویژگی های پلتفرم یا صرافی WAX
محافظت در برابر نوسانات قیمت

از طریق پلتفرم WAX، قراردادهای ارز دیجیتال WAX صادر می شوند، بنابراین دارندگان WAX تا حد زیادی در برابر نوسانات قیمت برخلاف سایر رمزارزها، ایمن هستند.

امنیت شبکه

در این شبکه به دلیل عدم نیاز به اعتماد (Trustless) مبادلات در بستری امن و بدون هر گونه کلاهبرداری صورت می گیرد.

هزینه پایین

هزینه مبادلات در شبکه WAX، هم برای خریداران و هم برای فروشندگان بسیار پایین می باشد، بنابراین این مزیت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. 

نقدینگی زیاد

ارز دیجیتال WAX این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است که ارزهای دیجیتال دیگر به کمک WAX یا قراردادهای آن، معامله شوند. بنابراین میزان نقدینگی در این شبکه بالا می باشد.

استیکینگ

بسترهایی مانند Sqrl یا Scatter به دارندگان ارز دیجیتال WAX این قابلیت را می دهند که به وسیله کیف پول های خود، توکن WAX را استیک کنند و پاداش دریافت نمایند. دارندگان WAX همچنین می توانند با اتصال کیف پول خود به بلاک چین WAX، در این شبکه رای گیری کنند.

ارز دیجیتال Ultra

ارز دیجیتال Ultra، یک رمز ارز در حوزه بازی های ویدیویی و آنلاین می باشد. اکوسیستم Ultra، بستری برای توزیع بازی های Ultra و همچنین مبتنی بر بلاک چین می باشد و به توسعه دهندگان و گیمرها این امکان را می دهد که بتوانند به فروش مجدد بازی ها بپردازند. این پلتفرم ضمن این که به شرکت ها برای منتشر خدمات و برنامه‌های سرگرمی کمک می کند، به گیمرها نیز برای پیدا کردن بازی ها و فضاهای جدید کمک می کند تا بتوانند بدون نیاز به ثبت نام و حساب کاربری جدید، آنها را به دست آورند.

مزایای ارز دیجیتال Ultra
۱- Ultra به گیمرهایی که در روند بازی ها، تبلیغات را مشاهده می کنند یا تست بازی ها را انجام می دهند، Ultra Coin اهدا می کند.

۲- همچنین این پلتفرم به افرادی که کاربران جدیدی را به این شبکه اضافه کنند، Ultra Coin جایزه می دهد.

۳- گیمرها در این پلتفرم با فروش بازی های دست دوم یا بازی هایی را که تا مراحلی پیش برده‌اند، می توانند درآمد کسب کنند.

۴- دریافت بازی های آنلاین در این پلتفرم بسیار سریع می باشد و کاربران می توانند پس از دریافت بازی، بدون وقفه فعالیت خود را در آن آغاز کنند.

از معایب ارز دیجیتال Ultra می توان به نوسانات شدید قیمتی که منجر به از بین رفتن اعتماد کاربران می شود، اشاره کرد.

ارز دیجیتال Radio Caca
ارز دیجیتال Radio Caca یا ارز دیجیتال راکا (RACA) یکی از پروژه های جدید متاورس می باشد. پلتفرم رادیو کاکا، وظیفه مدیریت NFTهای چالش Maye Musk Mystery Box را بر عهده دارد. Radio Caca در متاورس USM به عنوان موتور محرک بازی های غیرمتمرکز و امور مالی غیرمتمرکز شناخته شده است و همچنین به عنوان دروازه ای برای بازارهای مختلف NFT در شبکه اجتماعی Reddit معروف شده است.

ویژگی های شاخص توکن Raca
توکن Raca، یک توکن کاربردی مبتنی بر بلاک چین بایننس اسمارت چین و با استاندارد BEP-20 می باشد و تعداد این توکن 500 تریلیون واحد می باشد که 320 تریلیون آن به عرضه مستقیم در صرافی ها درآمده است. توکن Raca برای پرداخت بابت محصولات و خدمات در حوزه موسیقی، آثار هنری دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین توکن Raca در فضای USM Metaversr به عنوان توکن اصلی و کاربردی محسوب می شود.

ارز دیجیتال Illuvium

ارز دیجیتال ایلوویوم (Illuvium) با نماد اختصاری ILV، مبتنی بر بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC-20 می باشد که به عنوان اولین بازی AAA شناخته شده است. ایلوویوم یک بازی جنگی با متن باز است که به عنوان منبع سرگرمی برای طرفداران و گیمرهای معمولی حوزه دیفای می باشد. دنیای ایلوویوم موجوداتی به نام Illuvials دارد که در فرآیند بازی توسط بازیکنان به اسارت گرفته می شوند و بازیکنان می توانند از آنها مراقبت کنند. بازی Illuvium یک بازی تلفیقی بین یک بازی PVP و یک بازی اکتشافی متن باز می باشد.

ویژگی منحصر به فرد دیجیتال Illuvium
محیط بازی دیجیتال Illuvium، یک محیط سه بعدی با ویژگی های منحصر به فردی مانند ادغام لایه 2، IlluviDEX و مزرعه پرورشی می باشد.

ادغام لایه 2

 Illuvium بر روی IMX که یک راه حل لایه 2 می باشد قرار دارد. IMX با هدف کمک به مقیاس برنامه ها با قابلیت NFT طراحی شده است. IMX با استفاده از قابلیت های Illuvium اطمینان می دهد که همه بازیکنان می توانند NFTهای خود را با هزینه GAS صفر، معامله و ضرب کنند.

IlluviDEX 

IlluviDEX پلتفرم مبادله غیر متمرکزداخلی DEX، در پروتکل Illuvium می باشد که برای استفاده در مبادلات بی اعتماد دارایی های Illuvium مانند NFTهای Illuvial به کار گرفته می شوند. در این پلتفرم از هر فروش، هزینه ای کسر می شود و به عنوان پاداش اهدا می شود.

مزرعه پرورشی

3 میلیون ILV، به برنامه فارمینگ عملکرد Illuvium اختصاص یافته که طی سه سال از طریق طرح های مختلف پاداش، بین کاربران تامین نقدینگی توزیع می شود.

کاربران می توانند ارز دیجیتال Illuvium خود را در قسمت استیکینگ سایت این بازی، قفل کنند و از این طریق سود دریافت نمایند.

جمع بندی

در این مقاله جدیدترین پروژه های دنیای نوین و هیجان انگیز متاورس معرفی شده است. کاربران در این جهان می توانند با کمک این پروژه ها، دنیای مورد علاقه خود را بسازند، خرید و فروش کنند و بازی کنند. این پروژه ها می توانند از طریق متاورس، آینده دنیای فیزیکی را نیز تغییر دهند. پروژه های جدید متاورس در نهایت منجر به افزایش کاربردها، محبوبیت و اعتبار متاورس می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۹:۴۴ توسط:علی محمدی موضوع: نظرات (1)