بازار هاي مالي بازار هاي مالي .

بازار هاي مالي

پلتفرم هاي عرضه كننده IDO

عرضه اوليه ديفاي يا عرضه اوليه صرافي غيرمتمركز مفهومي براي جمع آوري سرمايه براي پروژه هاي ديفاي جديد است كه در سال گذشته رونق گرفته اند. از آنجايي كه شبكه‌ ها و بلاك‌ چين‌ هاي مختلفي در دنياي ارزهاي ديجيتال وجود دارد كه با يكديگر سازگار نيستند، پلتفرم‌هاي IDO مختلفي براي رفع نياز كاربران به اين بلاك‌ چين‌ها ايجاد شده‌اند. در اين مقاله شما را با پلتفرم هاي عرضه كننده IDO و نحوه كار آنها آشنا خواهيم كرد تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

معرفي پلتفرم هاي عرضه كننده IDO براي بلاك چين هاي مختلف

در سال گذشته انفجاري باورنكردني در فضاي بلاك چين رخ داده است. اين رشد قابل توجه با نوآوري و پروژه هاي جديد به اين منطقه آورده شده است. اگرچه بسياري از اين پروژه ها ارزش لازم را ندارند اما برخي از آنها به موفقيت چشمگيري دست يافته و راه را به سمت فرصت هاي سرمايه گذاري سودآور نشان مي دهند. با اين حال، شناسايي اين پروژه ها در مراحل اوليه تداركات مي تواند به يك چالش تبديل شود كه به طور كامل، به دليل تعداد اين پروژه ها نيست بلكه دليل واقعي در موانع موجود براي ورود به آنها نهفته است.

IDO يكي از راه حل هاي جذابي است كه به ما امكان مي دهد به پروژه هاي بالقوه قبل از فهرست شدن در بورس هاي عمومي دسترسي داشته باشيم. اين مساله به شركت‌كنندگان اجازه مي‌دهد تا يك پيشنهاد توكن DeFi يا IPO يك صرافي غيرمتمركز را با كمترين قيمت وارد كنند و بالاترين بازده ممكن را دريافت نمايند. با وجود تمام اين نظرات، منطقه لانچ پد IDO به طور فزاينده اي شلوغ مي شود. شايان ذكر است كه همه لانچ پدها نمي توانند با خيال راحت پروژه هاي با كيفيت را به مشاركت كنندگان تحويل دهند؛ در نتيجه، انتخاب پلتفرم مناسب به يك چالش مهم تبديل شده است. اهميت اين امر در اين است كه ما فرصتي براي مشاركت در گزينه هاي زيادي كه موجود است را نداريم.

با در نظر گرفتن اين موضوع، در اين مقاله سعي مي كنيم 10 مورد از پلتفرم هاي عرضه كننده IDO را كه در بين پلتفرم هاي مبتني بر قرارداد هوشمند محبوب هستند، بررسي كنيم. همه لانچ پدهاي فهرست شده در اين مقاله سابقه بسيار خوبي دارند و به دليل ارائه ايمني لازم براي پروژه هاي با كيفيت شناخته شده اند. با اين حال، توصيه مي‌كنيم قبل از پيوستن به پلتفرم هاي عرضه كننده IDO، دقت لازم را انجام دهيد. در نظر داشته باشيد كه بازده مثبت اين پروژه‌ها هرگز تضمين نمي‌شود و اكثر اين لانچ‌ پدها سابقه بي‌عيب و نقصي در فرآيند انتخاب پروژه ندارند.

اگرچه لانچ ‌پدهاي زيادي با محوريت اتريوم وجود دارند كه پروژه‌هاي مختلفي را راه‌اندازي كرده‌اند، ميكر دائو به دليل طول عمر و كيفيتي كه به مشاركت‌ كنندگانش ارائه مي‌دهد، ثابت كرده است كه يكي از بهترين پلتفرم هاي عرضه كننده IDO در نوع خود است. تصور مي‌شود كه اين پلتفرم يكي از اولين پلتفرم‌هايي باشد كه با ارائه خدماتي مشابه ارائه اوليه يك صرافي غيرمتمركز، دسترسي عمومي به پروژه‌هاي جديد را فراهم كند.

اين پلتفرم در ارائه انواع مختلف فروش توكن پيشگام بوده است؛ به عنوان مثال مي توان به عرضه پوياي كوين اشاره كرد. اين رويكردها منجر به تغيير در نحوه دسترسي سرمايه گذاران به پروژه ها و فرصت هاي جديد شده است. ميكر دائو از سال 2020 (اواخر سال 2018 و اوايل سال 2019) تا به امروز ميزبان فروش چندين توكن جديد بوده و در اين بازه زماني، طيف قابل توجهي از محصولات را ميزباني كرده است.

روش كار با لانچ پد IDO ميكردائو

براي دسترسي به تراكنش هاي مبتني بر SHO در پلتفرم ميكردائو، كاربران بايد حداقل 500 توكن دائو در كيف پول خود داشته باشند و در پلتفرمي به نام DAO Pad ثبت نام كنند. بسته به تعداد توكن هاي DAO يا DAO LP كه در كيف پول ثبت شده خود نگهداري مي شوند، كاربران مي توانند به مقدار مشخصي از قدرت مشاركت DAO دسترسي پيدا كرده و آن را به سطوح مختلف مالي تخصيص دهند. به طور كلي پنج سطح مالي در اين پلتفرم وجود دارد و كاربراني كه به اين پلتفرم مي‌پيوندند به پنج سطح تقسيم مي‌شوند؛ از Trench 0 (پايين‌ترين سطح مشاركت) در صورتي كه بين 500 تا 1999 توكن DAO داشته باشند تا ترنچ 5 (بالاترين سطح مشاركت) كه نياز به نگهداري بيش از 50,000 توكن DAO دارد. سطوح بالاتر شانس بيشتري براي به دست آوردن مكاني براي شركت در فرآيند SHO دارند. كساني كه در ترنچ 5 هستند مي توانند انتظار داشته باشند كه تمام فرآيندهاي تداركات SHO را به دست آورند.

انتشار آخرين پروژه ها در ميكردائو
اين لانچ پد IDO ميزبان طيف گسترده اي از نسخه هاي قدرتمند هولدر از پروژه هاي محبوب است. براي مثال مي توان در مورد اجراي پروژه هايي مانند My Neighbor Alice، Lossless Protocol و Orion Money صحبت كرد. 

پلتفرم BSCPAD مبتني بر بايننس اسمارت چين
بايننس اسمارت چين در چند ماه گذشته رشد زيادي داشته است و به پلتفرم ترجيحي براي اكثر پروژه هاي جديد تبديل شده است. اين به دليل سرعت بالا و سازگاري با ماشين مجازي اتريوم (EVM) و في پايين اين لانچ پد IDO است. BSCPad يكي از اولين پلتفرم هاي عرضه كننده IDO هايي است كه در حمايت از پروژه‌هاي ساخته و راه‌اندازي شده در اكوسيستم بايننس چين هوشمند پيشتاز است و اين صرافي غيرمتمركز به دليل فراواني و كيفيت پيشنهادات استارت‌آپ خود شناخته شده است. BSCPad يكي از پركاربردترين لانچ پدها محسوب مي شود كه در راستاي عرضه بيش از ۶۰ پروژه به ميانگين عرضه بيش از شش پروژه در ماه شناخته شده است.

BSCPad چگونه كار مي كند؟

BSCPad از يك سيستم مبتني بر سطح مشاركت براي تعيين نحوه مشاركت كاربرانش در فرآيند IDO استفاده مي كند. در اين زمينه، كاربران موظفند حداقل مقدار مشخصي از توكن‌هاي BSCPAD را براي دستيابي به سطوح مشاركت در اين پلتفرم واريز يا استيكينگ كنند. در ادامه اين فرآيند، كاربران مي توانند در فرآيند قرعه كشي يا تخصيص تضميني شركت كنند.

در اينجا ويژگي‌ها و سطوحي هستند كه اين لانچ‌ پد IDO در حال حاضر ارائه مي‌كند:

برنز (1000 توكن BSCPAD): ۱ بليت قرعه كشي
نقره (2500 توكن BSCPAD): ۳ بليت قرعه كشي
طلا (5000 توكن BSCPAD): ۷ بليت قرعه كشي 
پلاتين (25000 توكن BSDPAD): تخصيص تضميني (سهم استخر نقدينگي: 10)
الماس (50,000 توكن BSCPAD): تخصيص تضميني (سهم استخر نقدينگي: 30)
الماس آبي (75000 توكن BSCPAD): تخصيص تضمين شده با دسترسي خصوصي (سهم استخر نقدينگي: 60)
 20 درصد از تخصيص پروژه بين برندگان قرعه كشي (سطوح برنز، نقره و طلا) تقسيم مي شود. 80٪ باقيمانده بين سطوح تضمين شده (سطوح پلاتين، الماس و الماس آبي) تقسيم مي شود.

ارائه آخرين پروژه ها در BSCPad
با توجه به اينكه اين پلتفرم هاي عرضه كننده IDO در مارس 2021 (بين مارس 2019 تا آوريل 1400) عملياتي شد، امسال به طور مداوم ميزبان برخي از راه اندازي هاي صرافي غيرمتمركز سازنده بوده است. به عنوان نمونه مي توان به پروژه هايي مانند Revomon Medabots ،GameZone و AstroSwap اشاره كرد. همچنين لازم به ذكر است كه ارزش برخي از اين پروژه ها در طول فرآيند IDO نسبت به دوره انتشار اوليه تا 100 برابر افزايش يافته است.

پلتفرم سولانيوم مبتني بر شبكه سولانا

سولانا كه به عنوان "سريعترين بلاك چين جهان" نامگذاري مي شود، يك پلتفرم قرارداد هوشمند نسل سوم است و اغلب به عنوان بزرگترين رقيب اتريوم در نظر گرفته مي شود. با راه اندازي مين نت اين شبكه در مارس 2020 (اواخر اسفند 1397 - اوايل فروردين 1400) شاهد انفجار قابل توجهي در اكوسيستم برنامه هاي غيرمتمركز اين شبكه بوديم كه در حال حاضر بيش از 150 برنامه روي آن كار مي كنند. همانطور كه ممكن است انتظار داشته باشيد، اكوسيستم Solana نيز لانچ پد IDO خود را به نام سولانيوم راه اندازي كرده است. سولانيوم، يك لانچ پد تحت سولانا، به پروژه‌هاي اكوسيستمي اين شبكه كمك مي‌كند تا به راحتي منابع مالي و بودجه لازم را از طريق يك استخر نقدينگي غيرمتمركز صرافي جذب كرده و توكن‌هاي IDO را به طور ايمن بين شركت‌كنندگان توزيع كند.

نحوه اجراي لانچ ‌پد IDO Solanium
پلتفرم سولانيوم از يك سيستم استيك استفاده مي كند كه از مكانيزم هوشمندي براي تشويق حاميان بلندمدت استفاده مي كند. كاربران براي شركت در راه اندازي توكن هاي ديفاي در سولانيوم بايد توكن هاي xSLIM داشته باشند. اين توكن را مي توان با قرار دادن توكن مبتني بر Solana (تحت عنوان SLIM) يا SLIM LP بدست آورد. كاربران با متعهد شدن به قفل كردن طولاني مدت توكن هاي SLIM يا SLIM LP، توكن هاي xSLIM بيشتري دريافت مي كنند. مقدار دقيق xSLIM دريافتي به تعداد توكن هاي SLIM يا LP هاي SLIM واريز شده و دوره زماني مشخص شده براي تراكنش بستگي دارد. بسته به تعداد xSLIM هاي صادر شده، يكي از پنج سطح مشاركت زير به كاربران اختصاص داده مي شود:

سطح ۱ (100 توكن xSLIM): ۱ بليت قرعه كشي
سطح ۲ (1000 توكن xSLIM): ۱۲ بليت قرعه كشي
سطح ۳ (5000 توكن xSLIM): ۱۰۰ بليت قرعه كشي
سطح ۴ (10,000 توكن xSLIM): تخصيص تضمين شده
سطح ۵ (50,000 توكن xSLIM): سهم بزرگتري از تخصيص تضمين شده
همانطور كه مي بينيد، سطوح مشاركت 1 تا 3 اين لانچ پد IDO مستلزم شركت در قرعه كشي و برنده شدن موقعيت مشاركت در هر يك از فرآيندهاي عرضه اوليه صرافي غيرمتمركز بوده و زماني است كه سطوح 4 و 5 هر دو از حقوق تخصيص تضمين شده برخوردار هستند.

براي كسب اطلاعاتي در زمينه دنياي رمزارزها و آموزش ارز ديجيتال، بر روي لينك كليك كنيد.
راه اندازي پروژه هاي جديد در لانچ پد سولانيوم

 لانچ پد سولانيوم IDO ميزبان راه اندازي پروژه هاي مختلف در زمينه هاي مختلف نوآورانه مانند بازي، ديفاي و NFT بود. برخي از پلتفرم هاي عرضه كننده IDO در اين پروژه عبارتند از Port Finance، Cyclos و CropperFinance. 

پالس پد مبتني بر پالس ‌چين
PulseChain، يكي از پلتفرم هاي عرضه كننده IDO و يك فورك اتريوم آينده است كه به عنوان يك "شبكه خواهر" براي زنجيره اصلي اتريوم طراحي شده است. پالس ‌چين با ادعاي قابليت همكاري زنجيره اي متقابل با اتريوم و يك سيستم اجماع مبتني بر اثبات سهام (PoS)، نرخ تورم صفر و مكانيزم سوزاندن تهاجمي، قصد دارد برنامه هاي غيرمتمركز را كارآمدتر و مقرون به صرفه تر با اثرات زيست محيطي كمتر اجرا كند.

اگرچه PulseChain يك تازه وارد است اما لانچ پد IDO خود را به نام PulsePad نيز راه اندازي كرده است. اين پلتفرم به گونه اي طراحي شده است كه راه اندازي كارآمد اكوسيستم پالس چين را از طريق موج اول پروژه هاي با كيفيت بالا با ارائه يك روش ساده تامين مالي جمعي يا به عبارت ساده تر، راه اندازي مي كند. لانچ پد IDO همچنين داراي يك راه حل اختصاصي بريج است كه به كاربران امكان مي دهد به راحتي دارايي ها را از اتريوم به پالس چين منتقل و در IDO ها شركت كنند.

لانچ پد پالس چين IDO چگونه كار مي كند؟
به دليل استفاده ساده، PulsePad كاربران را بر اساس تعداد توكن‌هاي PLSPAD به سه سطح مشاركت تقسيم مي‌كند.

اين سطوح عبارتند از:

كاوشگر پالس (50,000 توكن PLSPAD): سهم استخر Taddigini (10)
رهبر پالس (125000 توكن PLSPAD): سهم استخر نقدينگي (28)
دورانديش پالس (250,000 توكن PLSPAD): سهم نقدينگي (60)
همه شركت كنندگان اين لانچ پد IDO تضمين مي شوند كه در هر IDO شركت كنند. تنظيم مبالغ تخصيصي هم به كل مبلغ تخصيص يافته به پلتفرم و هم به سطح كاربر بستگي دارد. هر يك از اين سطوح كاربري بخشي از استخر نقدينگي موجود را تشكيل مي دهند. مالكان سطح كاربر كاوشگر ضربه كمترين مقدار تخصيص يافته را دريافت مي كنند. در همين حال، صاحبان سطح كاربري دورانديش پالس بيشترين سهم را دارند. كساني كه به بالاترين سطح مشاركتي كمك مي‌كنند، مي‌توانند به فروش انحصاري پروژه‌هاي منتخب نيز دسترسي داشته باشند.

راه اندازي پروژه هاي جديد در پالس پد

پالس پد، يكي ازپلتفرم هاي عرضه كننده IDO بوده كه اخيرا راه اندازي شده است تا به امروز ميزبان پروژه اي نبوده است اما با توجه به اينكه اين پروژه توسط تيم پشتيباني BSCPad و TRONPad پشتيباني مي شود، كاربران مي توانند انتظار بخشي از بهترين پروژه ها را در اين پلتفرم IDO داشته باشند.

CARDStarter بر اساس كاردانو
كاردانو يكي از پلتفرم هاي عرضه كننده IDO و مبتني بر قرارداد هوشمند است كه از دفتر كل توزيع شده بلاك چين اثبات سهام و پرسرعت پشتيباني مي‌كند. اين پلتفرم اخيرا هارد فورك آلونزو را تكميل كرده است. اين هارد فورك ويژگي هاي قرارداد هوشمند شبكه را فعال مي كند و به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه مي دهد تا برنامه هاي غيرمتمركز خود را ايجاد و ثبت كنند.

اگرچه قابليت هاي قراردادهاي هوشمند كاردانو تنها در چند ماه اخير منتشر شده است اما شاهد گسترش حوزه برنامه هاي غيرمتمركز اين شبكه و ارائه طيف گسترده اي از ابزارها، محصولات و خدمات بر روي اين بلاك چين بوده ايم. به عنوان مثال مي توان در مورد بازارهاي NFT، اپليكيشن هاي ديفاي و بازي هاي مختلف مبتني بر اين شبكه صحبت كرد.

از آنجايي كه كاردانو در ميان پلتفرم‌هاي داراي قرارداد هوشمند (پس از اتريوم، بايننس امارات چين و سولانا) رتبه چهارم را دارد، لانچ پدهاي مختلفي مانند ADAPad و CARDStarter نيز از اين شبكه پشتيباني مي‌كنند. با وجود تمام اين نظرات، اين لانچ پد IDO را مي توان برجسته ترين پلتفرم انتشار اول براي پروژه هاي مبتني بر كاردانو دانست؛ با توجه به اينكه كاردااستارتر تاكنون بهترين فرآيندهاي انتشار اول را در اين مسابقه انجام داده است.

لانچ پد IDO كاردااستارتر چگونه كار مي كند؟

 از نظر الزامات مشاركت، كاردااستارتر در دسته لانچ پد قرار مي گيرد كه استفاده از آنها بسيار ساده است. كاربران براي شركت در قرعه كشي ها بايد حداقل 100 توكن كارت روي اين پلتفرم قرار دهند و در صورت استيك حداقل 1500 توكن كارت، تخصيص تضميني نيز دريافت خواهند كرد. 8 سطح شريك كاردااستارتر موجود، الزامات استيكينگ آنها و ويژگي هايي كه ارائه مي دهند به شرح زير است:

سطوح مورد نياز براي شركت در قرعه كشي:

مجردها (100 توكن كارت): 25% شانس برنده شدن و سهم گرفتن
اجباري (500 توكن كارت): 25% شانس برنده شدن براي گرفتن سهام
سفرها (100 توكن كارت): 50% شانس برنده شدن براي به دست آوردن سهام
سطوح تضميني براي خريد سهام:

سربازان (1500 توكن كارت): تخصيص تضمين شده براي دريافت 2 برابر سهم اختصاص داده شده براي IDO
شاهان (4500 توكن كارت): ضمانت تخصيص 6 برابري سهم تخصيص يافته به IDO
شاه پيك (9000 توكن كارت): 12 برابر ضمانت تخصيص سهم تعيين شده براي IDO
شاه پيك (16000 توكن كارت): تخصيص تضميني 22 برابر سهم تخصيص يافته به IDO
انفرادي (20,000 توكن كارت): 28 برابر ضمانت تخصيص سهم تخصيص يافته به IDO
الزامات شركت در پروژه هاي اين لانچ پد IDO چندين بار تغيير كرده است. 

براي كسب اطلاعاتي در مورد نحوه ثبت نام در صرافي بينگ ايكس و معامله در آن، بر روي لينك كليك كنيد.
راه اندازي پروژه هاي جديد در كاردااستارترم
پلتفرم كاردااستارتر يكي از پلتفرم هاي عرضه كننده IDO بوده و با موفقيت ميزبان بيش از دوازده IPO صرافي غيرمتمركز است. در حال حاضر پروژه هاي زيادي در حال راه اندازي اين پلتفرم هستند. برخي از موفق‌ترين فرآيندهاي لانچ پد IDO در حال حاضر عبارتند از: Ridotto و Paribus. توكن هاي هر دو پروژه با قيمتي بسيار بالاتر از قيمت در زمان عرضه اوليه معامله مي شوند.

TRONPad بر اساس ترون

Tron يكي از پلتفرم هاي عرضه كننده IDO و جزو پنج پلتفرم برتر قرارداد هوشمند است و به دليل سرعت بالا و صرفه جويي در هزينه، يكي از محبوب ترين گزينه ها براي توسعه دهندگان برنامه هاي غيرمتمركز است. شايان ذكر است كه اين بستر همچنين مهد بسياري از پروژه هاي جديد است كه اكثر آنها در مرحله راه اندازي اوليه صرافي غيرمتمركز ميزباني مي شوند.

TRONPad، اولين لانچ پد IDO مبتني بر ترون، از زمان راه اندازي خود در آوريل 2021 (اواخر آوريل و اوايل مي 1400) ميزبان بيش از ده ها IDO بوده است و با سرعت بالايي توسعه يافته است و به عنوان محبوب ترين لانچ پد جايگاه را به خود اختصاص داده است.

 Launchpad IDO ترون پد چگونه كار مي كند؟
اين پلتفرم مانند بسياري از لانچ پدهاي BlueZilla از سيستم دسترسي بر اساس سطوح كاربري استفاده مي كند و اين رويكرد نحوه مشاركت كاربران در IDO هاي اين پلتفرم را مشخص مي كند. افرادي كه داراي اين سطوح كاربري هستند، در صورتي كه حداقل 50,000 توكن TRONPAD را در اختيار داشته باشند، از تخصيص تضمين شده در هر يك از فرآيندهاي عرضه اوليه صرافي غيرمتمركز بهره مند خواهند شد. علاوه بر اين، سطوح كاربري ديگري نيز وجود دارد كه مي توانيد با استيك كردن حداقل 15000 توكن در قرعه كشي شركت كنيد.

الزامات و مزاياي فعلي استيكينگ براي هر يك از سطوح TRONPad به شرح زير است:

زمين (15000 توكن TRONPAD): 1 بليط قرعه كشي
ماه (50,000 توكن ترونپاد): تخصيص تضميني 10 سهم دريافتي
Mars (200,000 توكن TRONPAD): تخصيص تضميني با مقدار سهام دريافتي 45
خورشيد (500,000 توكن TRONPAD): تخصيص تضميني 70 سهم كه از طريق دسترسي ويژه به دست آمده است.
10 درصد از مبلغ سهام IDO به برندگان قرعه كشي اختصاص مي يابد كه در اين فرآيند 85 درصد از مبلغ تخصيص به صورت مشترك بين دارندگان سطح تخصيص تضمين شده تقسيم مي شود و 5 درصد مابقي براي عموم آزاد خواهد بود. از جمله افرادي كه دسترسي عمومي به اين سهام خواهند داشت، مي توان به كساني اشاره كرد كه با انجام اقدامات ساده به رشد پروژه كمك مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۳۱:۵۳ توسط:علي محمدي موضوع: نظرات (0)